mandag den 4. september 2017

Kirke og glade børn

Kirke og glade børn

D.20 august var første gang hvor vi tog i kirke. Det er en kirke der er ved Peters House. I forhold til den danske kirke, hvor gudstjenesten starter præcist kl.10.30 og så varer 1 time og 15 min hver gang. Så var det nu en gudstjeneste der startede 10 min over tid, hvor kun halvdelen var mødt op. De næste 20 min kom der så flere og flere til, og kirken blev helt fuld til sidst. Efter cirka 2 timer og 30 min var gudstjenesten så færdig, hvor der både var en masse sange fra de forskellige kor der er, samt en prædiken. En gudstjeneste i Sumbawanga er altså noget anderledes end som hvad jeg er van til hjemmefra.

De efterfølgende dage stod på endnu mere Swahili undervisning, og må sige at det går fremad, men der er stadigvæk et stykke vej endnu før sproget er helt på plads.

Samtidig med at dagene går stille og roligt fremad, så bliver sammenholdet blandt volontørerne også bedre. Det styrker også det arbejde som vi skal lave, hvor vi kan hjælpe hinanden med de forskellige opgaver.

Der kommer stadigvæk mange nye indtryk, men sådan er det jo når man kommer til en helt ny kultur.
Sport er en del af børnenes hverdag på Peters House, og vi har både spillet fodbold og volley.

Både børn og medarbejderne på Peters House er meget imødekommende, og vil os gerne, selvom at de ikke kender os så godt endnu.

Den kommende tid vil for mit vedkommende bestå, af at bygge og reparere lidt af hvert, samt undervise nogle snedkerdrenge i engelsk og matematik.


Håber i fortsat vil bede for vores arbejde hernede.

Et par billeder fra børnehjemmet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar