mandag den 25. december 2017

Sidste blogoplæg


Så er tiden kommet til at jeg er tilbage i Danmark igen, og nu skal skrive sidste blogoplæg. Den sidste tid har budt på videre arbejde på hønsehuset sammen med pedellen og arbejdet sammen med de snedkerdrenge der stadigvæk er på Peters House. Samtidig har der også været tid til at hygge med børnene der har fri fra skole.

Der blev vasket ansigt

 I starten af december var vi på tur til Kipili med alle fra Peters House. Det var en weekend med en land bustur, en masse hygge, glade børn, meget god mad, et par svømmeture, snobrød om aftenen, og en rigtig god gudstjeneste om søndagen til sidst.

Indkøb til tur med børnene



Ude og bade



Kirke om søndagen


At være i Tanzania i 4 måneder har givet en del indtryk, man har lært at sætte pris på tiden på en anden måde end som man har gjort før. Det at man ikke behøves at stresse igennem hverdagen og man kan tage det hele mere stille og roligt det er en af de ting jeg vil tage med i hverdagen fremadrettet. Høfligheden i Tanzania hvor man hilser på folk selvom man ikke kender dem og altid har tid til at få besøg, det er også en af de vigtige ting som jeg tager med fra mit ophold i Tanzania.

Alt i alt er jeg glad for mit ophold på Peters House og kommer til at savne alle folk fra Tanzania.

At komme hjem til Danmark og høre julens budskab igen i år er rigtig godt. Det er godt at høre om Jesu fødsel og hvor vigtigt det var for os mennesker at han blev født.

Forsat glædelig jul til jer alle. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar